- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 8316
Canon zaprezentował EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM – innowacyjny obiektyw do makrofotografii i pierwszy z serii EF-S z wbudowaną lampą makro.
Rozszerzając linię obiektywów EF kompatybilnych ze wszystkimi lustrzankami Canon z matrycą APS-C*, nowy EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM pozwoli być jeszcze bliżej fotografowanych obiektów. Wbudowana lampa makro pomoże uchwycić każdy szczegół i zredukować cienie rzucane zarówno przez aparat, jak i obiektyw. Dodatkowo EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM został wyposażony w technologię stabilizacji obrazu Hybrid IS, która koryguje przesunięcia kątowe i rozmycie obrazu w scenach makro.
Kluczowe cechy EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM:
• Wbudowana lampa makro
• Współczynnik powiększenia 1:1
• Minimalna odległość ostrzenia 30mm
• Cichy i płynny AF
• Technologia optycznej stabilizacji obrazu Hybrid IS
• 7-listkowa przysłona dla naturalnego rozmycia tła
• Powłoka Super Spectra Coating
• Oryginalna konstrukcja obiektywu
Nowy obiektyw charakteryzuje się współczynnikiem powiększenia 1:1, co oznacza, że fotografowane obiekty ukazują się na obrazie w rzeczywistych rozmiarach. Co więcej, ostre ujęcia można uzyskać z odległości zaledwie 30 mm od obiektywu. Imponująca minimalna odległość ostrzenia oraz współczynnik powiększenia sprawiają, że EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM pozwala wydobyć najbardziej szczegółowe detale przedmiotów, takich jak biżuteria, potrawy czy tkaniny.
Użytkownicy serwisu Instagram i innych popularnych platform społecznościowych z pewnością docenią możliwość tworzenia oryginalnych, kreatywnych ujęć. Z kolei właściciele małych firm będą mogli wykonać profesjonalne zdjęcia produktów na potrzeby stron internetowych czy katalogów, które teraz wyróżniać się będą nowym poziomem szczegółowości.
Technologia optycznej stabilizacji obrazu Hybrid IS pozwala być bliżej fotografowanych obiektów, pomagając odkryć piękno każdego detalu. Hybrid IS koryguje przesunięcia kątowe i liniowe obrazu, co jest szczególnie ważne przy ujęciach makro, gdzie nawet niewielkie poruszenia aparatu powodują niechciane rozmycie na zdjęciach.
Wbudowana lampa makro pozwala dobrać wariant doświetlenia do każdej sytuacji. Fotograf ma możliwość przełączania się między różnymi trybami: oświetlenie z jednej lub drugiej strony oraz z dwóch stron jednocześnie. Moc lampy może być regulowana za pomocą jednego przycisku, dzięki czemu użytkownik może dodawać cienie, bawić się głębią czy fakturą fotografowanego obiektu, podkreślając jego kolor czy wybrany detal. Z obiektywem EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM piękne ujęcia makro z najbliższej odległości nie stanowią problemu – zdjęcia bez konieczności edycji można od razu publikować na Instagramie i innych popularnych portalach społecznościowych.
Co więcej, dla uzyskania wysokiej jakości zdjęć z wykorzystaniem naturalnego światła można skorzystać z osłony przeciwsłonecznej, która m.in. ogranicza cienie rzucane przez obiektyw.
Lekka konstrukcja obiektywu EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM oraz wykorzystane technologie pomogą odkrywać nowe możliwości. 7-listkowa okrągła przysłona oraz światło f/2.8 pozwala uzyskać naturalne rozmycie tła, oddzielając niewyostrzony obszar kadru od fotografowanego obiektu. Dzięki temu można wydobyć jeszcze więcej szczegółów, a także tworzyć zachwycające portrety. Z kolei powłoka Super Spectra Coating redukuje efekty ducha i flary, jednocześnie zwiększając kontrast i uwydatniając kolory na zdjęciach.
Dzięki cichej i płynnej pracy silnika STM twórcy wideo będą mogli nagrywać filmy bez rozpraszającego dźwięku podczas regulacji ostrości. Z łatwością uzyskają także płynne przejścia między filmowanymi obiektami.
Obiektyw EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM to zupełnie nowa jakość makrofotografii. Zaawansowane technologie w połączeniu z kompaktową, lekką konstrukcją sprawiają, że idealnie nadaje się do różnorodnych zastosowań, takich jak fotografia portretowa, miejska czy produktowa – czyli dla wszystkich użytkowników, którzy za pomocą obrazów chcą opowiadać swoją historię.
* Z wyłączeniem aparatów EOS 10D, D30, D60
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 8412
Nazwa FíRIN powstała na bazie staroirlandzkiego słowa Fírinne. Oznacza „to co jest prawdziwe” oraz wyraża “bycie prawdziwym wobec kogoś lub czegoś”.
Główne funkcje
• Pełnoklatkowy, super szerokokątny obiektyw, o doskonałej kompatybilności pod względem designu oraz rozmiarów, dopasowanych do aparatów Sony serii A7.
• Układ optyczny wykorzystuje elementy asferyczne (AS) w idealnie dobranych miejscach konstrukcji, dzięki czemu redukuje wszelkie aberracje do minimum, a dodatkowe trzy soczewki ze szkła o super niskim współczynniku rozpraszania (SD) znacznie zmniejszają boczne aberracje chromatyczne.
• FíRIN 20mm F2 FE MF wyposażony jest w zgodną z systemem elektronikę, dzięki czemu przekazuje do aparatu wartość przysłony, dystans i informacje optyczne, co czyni ten obiektyw w pełni zgodny z funkcjami asysty ręcznej regulacji ostrości (MF Assist), 5-osiowej, wbudowanej w body stabilizacji optycznej oraz elektronicznej skali odległości w wizjerze, występujących w aparatach Sony serii A7.
• Konstrukcja powstała z myślą o entuzjastach filmowania oraz fotografowania obiektywami manualnymi, dzięki czemu wyposażona jest w szeroki pierścień regulacji ostrości, pierścień regulacji przysłony oraz wygodną skalę głębi ostrości.
• Funkcja odłączenia “klikania” pierścienia przysłony dla płynnej regulacji niezbędnej przy filmowaniu.
• W konstrukcji wykorzystano najwyższej jakości części i mechanizmy wykonane w Japonii.
Doskonałe dopasowanie
FíRIN 20mm F2 FE MF jest kompaktowych rozmiarów, super szerokokątnym, manualnym, stałoogniskowym obiektywem, kompatybilnym z pełnoklatkowymi, bezlusterkowymi aparatami Sony, wyposażonymi w mocowanie E.
Optyka
Poprzez zastosowanie dwóch, w pełni szklanych, precyzyjnie tłoczonych elementów asferycznych oraz trzech o super niskim współczynniku rozpraszania, udało się w bardzo wysokim stopniu zredukować aberracje, co umożliwiło uzyskanie ostrzejszych zdjęć o większym kontraście. Konstrukcja ta jest odzwierciedleniem dekad doświadczeń oraz tradycji doskonałości Tokiny jako producenta optyki, połączonych z zastosowaniem nowych technologii.
Powłoki
Antyodblaskowe powłoki odgrywają ważną rolę w wydajności optycznej obiektywu.
Poza faktem, iż wszystkie elementy szklane obiektywu FíRIN 20mm F2 FE MF są pokryte wielowarstwowymi powłokami, znaczna ilość pracy została wykonana na wypukłej powierzchni dużego elementu G1. Soczewka ta była wyjątkowo trudna do powleczenia z powodu swojego złożonego kształtu. Powłoki naniesione zostały nawet na płaszczyzny bezpośredniego styku soczewek G6 z G7 oraz G10 z G11. Wszystkie te szczegóły, których nie pominięto, sumują się w postaci zredukowania niepożądanych odblasków i występowania flar do absolutnego minimum jednocześnie zwiększając kontrastowość i ostrość obiektywu.
Komunikacja
Wyposażenie obiektywu w pełni zgodną z systemem elektronikę, dającą możliwość przekazywania jednocześnie dystansu i stanu przysłony, pozwala używać najnowszych funkcji serii A7 takich jak: 5-osiowa stabilizacja optyczna, asysta manualnego ostrzenia (MF Assist) czy elektroniczna skala odległości.
Dzięki temu wykorzystywać można wszystkie mocne strony zestawu: doskonałe właściwości optyczne obiektywu oraz nadzwyczajne możliwości przetwarzania obrazu i danych z obiektywu w aparacie.
Cechy zewnętrzne i użytkowanie
Wytworzone z niebywałą dokładnością, wysokiej jakości wykończenia oraz precyzyjnie zaprojektowane i wyprodukowane, metalowe części, dają obiektywom FíRIN trwałość, wygląd i osiągi godne produktów optycznych klasy premium.
Dbałość o szczegóły, perfekcyjne wykonanie i wykończenie komponentów, niezrównana konstrukcja optyczna i zbalansowana ergonomia dają obiektyw łatwy w obsłudze, który prezentuje się równie dobrze jak obrazy które tworzy. Manualna regulacja ostrości pozwala na łatwe wykonywanie zdjęć w technice prefocus dzięki dużej głębi ostrości tego super szerokokątnego obiektywu lub na otwarcie przysłony aż do F2 by móc cieszyć się pięknym rozmyciem (bokeh).
Do filmowania
FíRIN 20mm F2 FE MF jest nie tylko do zdjęć. Wystarczy nacisnąć przycisk „De-Click” na pierścieniu przysłony by uruchomić płynną regulację otworu przysłony, niezbędną w zastosowaniach filmowych.
Cena sugerowana w Polsce to 3.849 zł z VAT.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 9922
Pierwszy z nowo ogłoszonych obiektywów należy do flagowej serii Sony G Master. Jest to teleobiektyw stałoogniskowy FE 100 mm F2,8[i] STF GM OSS (SEL100F28GM), który dzięki unikatowej technologii STF™ (Smooth Trans Focus) zapewnia nadzwyczajny wygląd nieostrych fragmentów obrazu — tzw. efekt „bokeh”. Do oferty dodano także teleobiektyw stałoogniskowy FE 85 mm F1,8 (SEL85F18): lekki i nieduży model, po który chętnie sięgną pasjonaci fotografii portretowej.
Firma Sony ogłosiła również wprowadzenie nowej, kompaktowej lampy błyskowej o dużej mocy (HVL-F45RM). Jest ona wyposażona w radiowy system łączności bezprzewodowej i idealnie nadaje się do profesjonalnego fotografowania pełnoklatkowymi korpusami z serii Sony α7.
Teleobiektyw stałoogniskowy FE 100 mm F2,8i STF GM OSS
Ten specjalnie zaprojektowany teleobiektyw stałoogniskowy do korpusów z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu wyróżnia się pięknym wyglądem nieostrych fragmentów obrazu oraz charakterystyczną dla całej serii Sony G Master, wyjątkową rozdzielczością optyczną. Docenią go przede wszystkim osoby specjalizujące się w zdjęciach portretowych, ślubnych, przyrodniczych, i fotografowie mody.
Imponujące możliwości rozmywania nieostrych fragmentów obrazu są zasługą zaawansowanej konstrukcji optycznej, w której wykorzystano 11-listkową przysłonę oraz specjalną soczewkę apodyzacyjną. Soczewka ta przypomina filtr neutralnie szary, ale jej gęstość optyczna zwiększa się w miarę wzrostu odległości od osi optycznej. W efekcie na fotografii widać piękne przejścia między ostrymi a miękko rozmytymi fragmentami obrazu. Na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowa gładkość efektu „bokeh”, zwiększająca głębię i plastyczność zdjęć. Pozwala ona ukazać główny motyw ujęcia w naturalnie wyglądającym, przyjemnym dla oka kontraście do rozmytych elementów kompozycji znajdujących się zarówno w tle, jak i na pierwszym planie. Dla zapewnienia optymalnej jakości obrazu konstruktorzy obiektywu do minimum ograniczyli zjawisko winietowania.
Nowy obiektyw 100 mm współpracuje zarówno z systemem AF opartym na detekcji kontrastu, jak i z systemem AF, który opiera się na detekcji fazy w płaszczyźnie ogniskowej[ii]. Do uzyskania bardzo szybkiego i dokładnego działania systemu AF przyczynia się precyzyjny, cichy mechanizm bezpośredniego napędu Direct Drive SSM (Super Sonic Motor). Maksymalny współczynnik powiększenia modelu SEL100F28GM wynosi 0,25x. Obiektyw jest wyposażony w pierścień przełącznika trybu makro, stabilizator obrazu Optical SteadyShot™, konfigurowalny przycisk blokady ostrości, przełącznik AF/MF, pierścień przysłony oraz uszczelnienia chroniące przed pyłem i wilgocią.[iii]
Teleobiektyw stałoogniskowy FE 85 mm F1,8
Model SEL85F18 to teleobiektyw stałoogniskowy łączący wyjątkową uniwersalność zastosowania z lekkością i niewielkimi wymiarami. Model ten doskonale spełni potrzeby i oczekiwania użytkowników profesjonalnych oraz zaawansowanych fotoamatorów, którzy dopiero zaczynają używać korpusu z matrycą formatu APS-C lub pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. Duża przysłona F1,8 oraz ogniskowa 85 mm pozwalają wykonywać imponujące, wyjątkowo ostre portrety z miękko rozmytym tłem.
9-listkowa przysłona kołowa gwarantuje gładki, naturalny wygląd nieostrych fragmentów obrazu. Za szybkie, dokładne, a przy tym ciche ustawianie ostrości odpowiada zespół dwóch silników liniowych. Obiektyw został też wyposażony w przycisk blokady ostrości. Użytkownik ma możliwość łączenia funkcji obiektywu z funkcjami korpusu, takimi jak Eye-AF. Na tubusie znajduje się także precyzyjny pierścień regulacji ostrości oraz przełącznik AF/MF, a całości dopełniają zabezpieczenia przed pyłem i wilgocią.iii
Kompaktowa lampa błyskowa z radiowym systemem sterowania
Nowa lampa błyskowa Sony HVL-F45RM powiększa ofertę firmy w zakresie systemu oświetlenia ze sterowaniem radiowym. Nowy model lampy w połączeniu z wprowadzonym wcześniej sterownikiem bezprzewodowym FA-WRC1M oraz odbiornikiem FA-WRR1 tworzy kompaktowe rozwiązanie o profesjonalnych możliwościach.
Lampa została zaprojektowana jako uzupełnienie niewielkich korpusów Sony z mocowaniem typu E, w tym pełnoklatkowych modeli α7. Znaczna moc błysku — GN45[iv] — gwarantuje dostateczną ilość światła nawet podczas zdjęć w świetle odbitym i przy synchronizacji z krótkimi czasami ekspozycji (HSS). Dzięki systemowi łączności radiowej lampa HVL-F45RM może pełnić rolę nadajnika bądź odbiornika o zasięgu do 30 m[v], dzięki czemu idealnie sprawdzi się w systemach umożliwiających twórcze kształtowanie oświetlenia. W przeciwieństwie do rozwiązań opartych na błyskach sterujących, lampy z systemem radiowym działają poprawnie nawet w ostrym świetle słonecznym i wówczas, gdy na linii między poszczególnymi elementami systemu znajdą się jakieś przeszkody.
Imponująca jest wydajność źródła zasilania lampy HVL-F45RM: wystarcza ono na 210 błysków. Głowicę urządzenia można obracać w pełnym zakresie 360° oraz odchylić o 150° w górę i 8° w dół. Funkcjonalność urządzenia zwiększają takie elementy, jak nowy, duży, jasny i czytelny wyświetlacz LCD, lampa LED, konstrukcja chroniąca przed pyłem i wilgocią3 oraz zmodernizowany system menu, wzorowany na rozwiązaniach z najnowszych aparatów Sony.
Dostępność
Sprzedaż wszystkich nowych produktów rozpocznie się w marcu 2017 r.
[i]Wartość T = 5,6
[ii] Dotyczy współpracujących korpusów α. Szczegółowych informacji należy szukać na stronach pomocy technicznej Sony.
[iii]Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.
[iv]Liczba przewodnia (GN) 45 (w metrach, przy 105 mm i ISO 100)
[v]Wewnętrzny pomiar Sony
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 8214
Nowy AF-S NIKKOR 70–200mm f/2.8E FL ED VR to najwyższej klasy produkt, który pozwala wyprzedzać o krok innych, gdy pracuje się nim w duecie z szybką lustrzanką cyfrową Nikon.
Niezależnie od tego, czy mówimy o fotografowaniu sportu, akcji, czy o innym reportażu, liczne udoskonalenia wprowadzone w najnowszej wersji tego cenionego obiektywu znacznie ułatwią pracę. Usprawnione funkcje śledzenia AF i kontroli ekspozycji w połączeniu z trybem redukcji drgań SPORT VR dają niezwykłe możliwości przy stosowaniu zdjęć seryjnych. W porównaniu z poprzednim modelem poprawiono jakość obrazu na brzegach kadru oraz zmniejszono winietowanie. Minimalna odległość zdjęciowa wynosi teraz zaledwie 1,1 m, a maksymalna skala odwzorowania zwiększyła się z 0,11x do 0,21x. Konfigurowalne przyciski umieszczone na tubusie obiektywu ułatwiają jego obsługę, a zamiana miejscami pierścienia zmiany ogniskowej i pierścienia ustawiania ostrości pozwoliła uzyskać lepsze wyważenie podczas trzymania sprzętu. Tubus wykonany z nowego stopu magnezu oraz soczewek ze szkła HRI i fluorytu sprawia, że jest to najlżejsza wersja obiektywu w historii, choć wcale nie mniej wytrzymała od poprzednich.
Nowy obiektyw NIKKOR 70–200mm f/2.8E niewiarygodnie podnosi jakość obrazu, szybkość działania i lepszy komfort użytkowania. Tryb redukcji drgań SPORT VR i ergonomia wzorowana na zaprezentowanych niedawno przez firmę Nikon teleobiektywach o ogniskowych 400 mm, 500 mm i 600 mm to elementy, które z pewnością docenią fotografowie wykonujący zdjęcia szybkich, nieprzewidywalnych wydarzeń, korzystający z profesjonalnych lustrzanek cyfrowych, takich jak model D5 – mówi Dirk Jasper, kierownik ds. marketingu produktu w firmie Nikon Europe.
Podsumowanie najważniejszych funkcji
Skuteczniejsza redukcja drgań (VR) i lepsza współpraca z korpusem
Najnowsza generacja systemu redukcji drgań (VR) firmy Nikon pozwala stosować czasy otwarcia migawki nawet o 4 stopnie dłuższe niż w przypadku braku systemu VR¹, a jego aktywacja następuje błyskawicznie po wciśnięciu spustu migawki do połowy. Tryb redukcji drgań SPORT VR gwarantuje większą stabilność obrazu w wizjerze podczas fotografowania wyjątkowo dynamicznych scen. Udoskonalona funkcja śledzenia AF szybko i precyzyjnie ustawia ostrość w zmieniających się warunkach. Elektromagnetyczny mechanizm sterowania przysłoną sprawia, że system automatycznego ustalania ekspozycji działa niezwykle stabilnie – nawet podczas szybkiego wykonywania zdjęć seryjnych.
Wyjątkowo stała jakość optyczna – aż po brzegi kadru
Nowa konstrukcja optyczna gwarantuje najwyższą jakość obrazu w całym kadrze. Składa się na nią sześć soczewek ze szkła ED, soczewka fluorytowa oraz soczewka o wysokim współczynniku załamania (HRI). Powłoka nanokrystaliczna zmniejsza występowanie refleksów i efektów flary, co przekłada się na wyraźniejszy obraz. Efekt kolorowych obwódek, aberracja chromatyczna i dystorsja są kontrolowane w całym zakresie ogniskowych.
¹ W trybie normalnym zgodnie ze standardem stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 7937
Nikon prezentuje pierwszy obiektyw formatu FX z funkcją kontroli perspektywy (PC) wyposażony w dwa mechanizmy obrotu. To nowy poziom elastyczności w obszarze kompozycji. Obiektyw PC NIKKOR 19mm f/4E ED został stworzony dla fotografów z wyjątkowym wyczuciem przestrzeni i idealnie sprawdzi się w fotografii architektonicznej, artystycznej i krajobrazowej.
Kąt widzenia oraz wyjątkowe możliwości pochyłu i przesuwu, a co najważniejsze: obrotu pochyłu względem przesuwu, jak i całości układu optycznego sprawiają, że NIKKOR 19mm f/4E ED z ręcznym ustawianiem ostrości pozwala fotografom wykonywać zdjęcia z idealnego punktu wyjścia. Zarówno pochyłem, jak i przesuwem można sterować oddzielnie lub równocześnie, co przypomina ruchy aparatu wielkoformatowego. Fotografowie zyskują dzięki temu doskonałą kontrolę nad płaszczyzną ostrości i mogą z łatwością – za pomocą funkcji przesuwu – uzyskać zdjęcia pozbawione efektu zbieżności linii. Za pomocą funkcji przechyłu mogą również wykonywać zdjęcia krajobrazowe, na których wszystkie plany będą ostre – bez konieczności przymykania przysłony, jak w przypadku standardowych obiektywów. Kąt widzenia odpowiadający ogniskowej 19 mm doskonale nadaje się do fotografowania dużych obiektów i przestrzeni, a wyjątkowa konstrukcja optyczna obiektywu minimalizuje typowe dla obiektywów szerokokątnych zniekształcenia – nawet na brzegach kadru.
Ten obiektyw formatu FX jest od dawna wyczekiwanym uzupełnieniem linii obiektywów NIKKOR z funkcją kontroli perspektywy. NIKKOR 19mm f/4E ED to odpowiedź na oczekiwania profesjonalnych fotografów korzystających z obiektywów PC, którym oferuje doskonałe połączenie kąta widzenia z bezkompromisową jakością obrazu w całym kadrze – mówi Dirk Jasper, kierownik ds. marketingu produktu w firmie Nikon Europe..
Podsumowanie najważniejszych funkcji
Ultraszeroki kąt widzenia ogniskowej 19 mm
Dzięki kątowi widzenia ogniskowej 19 mm fotografowie mogą odwzorować rzeczywiste proporcje uwiecznianych obiektów lub skupić się w większym stopniu na strukturze, a nie na pierwszym planie.
Wysoka precyzja: legendarna jakość obiektywów NIKKOR
Dwie soczewki asferyczne znacznie ograniczają zjawisko komy i inne rodzaje aberracji. Trzy soczewki ze szkła o superniskiej dyspersji minimalizują podłużną aberrację chromatyczną. Opracowana przez firmę Nikon powłoka nanokrystaliczna praktycznie eliminuje refleksy i flary w całym obszarze kadru, nawet podczas fotografowania pod światło.
Obrót w dwóch warstwach: wykonywanie zdjęć z idealnego punktu wyjścia
Pochyłem i przesuwem można sterować oddzielnie lub równocześnie. Mechanizm pochyłu można obracać niezależnie o maksymalnie 90° w każdym kierunku. Możliwe jest również obrócenie całego obiektywu o maksymalnie 90°.
Płynna obsługa: doskonała jakość wykonania i wyjątkowa ergonomia
Solidny mechanizm przesuwu pozwala na płynną obsługę. Obiektyw ma niewielkie wymiary i waży ok. 885 g. Ponadto jest wyposażony w powłoki fluorowe firmy Nikon, które aktywnie odpychają wodę, kurz i brud bez wpływu na jakość zdjęć.
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 14835
Canon rozszerzył serię obiektywów filmowych z serwomechanizmem o nowy model CN20x50 - wydajny superteleobiektyw stworzony z myślą o filmowaniu wydarzeń sportowych i przyrody. CN20x50 zapewnia doskonałą jakość obrazu, kontrolę kreatywną i jest pierwszym tego typu obiektywem łączącym wbudowany konwerter 1,5x, wiodący w swojej klasie zdejmowalny serwomechanizm, 20-krotne powiększenie oraz natywny zakres ogniskowych o wartości 50-1000 mm z możliwością rozszerzenia do niewyobrażalnych 75-1500 mm.
Obiektyw zaprojektowano z myślą o produkcjach telewizyjnych wykorzystujących kamery z matrycą formatu Super 35mm. CN20x50 doskonale sprawdza się w mobilnym środowisku, dając gwarancję najwyższej jakości, uniwersalności i użyteczności nagrań w rozdzielczościach HD, UHD i 4K. Wyposażony w najnowszy, całkowicie zdejmowalny serwomechanizm, umożliwiający płynne filmowanie w dynamicznych sytuacjach, obiektyw CN20x50 odpowiada na stale rosnące potrzeby sportowych i przyrodniczych produkcji telewizyjnych, rejestrowanych w rozdzielczości Ultra High Definition (UHD), prześcigając tym samym możliwości typowych obiektywów filmowych.
Wszechstronny i niezawodny
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych produkcji telewizyjnych, które często powstają w wymagających i nieprzewidywalnych warunkach, obiektywy filmowe powinny zapewniać przede wszystkim elastyczność zastosowań. Filmowanie dzikiej przyrody wymaga od operatorów pracy w ciężkich warunkach, co wiąże się z wykonywaniem ujęć z bardzo dużych odległości. Z kolei podczas filmowania wydarzeń sportowych niezbędne jest zachowanie najwyższej rozdzielczości obrazu, aby być jeszcze bliżej akcji np. na stadionie. W obu przypadkach niezbędny jest sprzęt, którzy pozwala błyskawicznie reagować na szybko zmieniający się bieg wydarzeń i właśnie takiego rozwiązania potrzebują współcześni operatorzy.
Obiektyw CN20x50 waży jedynie 6,6 kg dzięki czemu jest w pełni mobilny i zapewnia najlepszy w swojej klasie zoom i zakres ogniskowych. Pozwala rejestrować obraz z dużej odległości zachowując doskonałą jakość – zarówno podczas relacjonowania wydarzeń sportowych, jak i tworzenia materiałów do filmów dokumentalnych. Ogromny zakres ogniskowych pozwala także zredukować ilość potrzebnego sprzętu, co ma znaczenie podczas pracy w terenie.
Model CN20x50, który stanowi rozszerzenie linii obiektywów z serwomechanizmem Canon jest również przyjazny dla użytkownika, niezawodny i solidny. Łączy najlepsze elementy optyczne oraz odporność na warunki atmosferyczne i wstrząsy, dzięki czemu może być wykorzystywany podczas pracy w skrajnie niesprzyjających warunkach.
Obiektyw CN20x50, który jest zgodny z szeroką gamą kamer, obsługuje również komunikację między obiektywem a body i będzie dostępny w dwóch wariantach: z mocowaniem EF i PL. Wersja z mocowaniem EF bazuje na systemie firmy Canon, a wersja z mocowaniem PL obsługuje technologię Cooke /i. W obu przypadkach możliwa jest również komunikacja przez 12-stykowe złącze szeregowe, co zapewnia pełniejszą integrację ze sprzętem najczęściej wykorzystywanym na planie.
Zakres obrotu pierścienia regulacji ostrości wynosi 180 stopni, co pozwala zachować dokładność potrzebną do rejestrowania obrazu w rozdzielczości 4K z szybkością wymaganą przy produkcjach telewizyjnych. W sytuacjach, gdy każda sekunda jest na wagę złota, a operatorzy mają tylko jedną szansę na uchwycenie ujęcia, szybki zoom, przysłona i łatwa obsługa pozwalają błyskawicznie reagować na zmiany w filmowanej scenie, gwarantując uzyskanie pożądanego efektu. Nowy obiektyw jest kompatybilny z całą gamą akcesoriów do produkcji telewizyjnych i filmowych, takich jak systemy kontroli ostrości i zbliżenia czy matte box. Obsługuje także standardowe akcesoria, takie jak kontrolery ostrości, zapewniając niezwykłą wszechstronność.
CN20x50 - cechy kluczowe:
- Superteleobiektyw z najdłuższą ogniskową w swojej klasie
- Pozwala uchwycić każdy szczegół podczas sportowych i przyrodniczych produkcji telewizyjnych
- Doskonałe ujęcia w najwyższej rozdzielczości 4K
- Mobilna i trwała konstrukcja oraz intuicyjna obsługa
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 14617
Panasonic wprowadza na rynek nowy teleobiektyw zmiennoogniskowy do aparatów cyfrowych w standardzie Mikro Cztery Trzecie o nazwie LUMIX G VARIO 35–100 mm / F4.0-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. (H-FS35100). Nowy LUMIX G VARIO 35–100 mm / F4.0-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. został zaprojektowany w ultrakompaktowej, wysywanej metalowej konstrukcji, o zakresie ogniskowych 35–100 mm (odpowiednik 70–200 mm w standardzie 35 mm).
Obiektyw składa się z 12 elementach optycznych w 9 grupach i wyposażony jest w aż dwie soczewki typu ED (ultraniska dyspersja), które pozwalają skutecznie wyeliminować aberrację chromatyczną. Soczewka asferyczna jest odpowiedzialna za wysokie parametry optyczne przy jednoczesnym znaczącym zmniejszeniu gabarytów całego obiektywu. System stabilizacji MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilizer) umożliwia robienie ostrych zdjęć z ręki.
Model posiada zaawansowany system wewnętrznego ostrzenia obrazu, zapewniający doskonałą rozdzielczość i kontrast w zakresie od pełnego powiększenia do nieskończoności. Zastosowanie silnika krokowego oznacza płynne i ciche działanie systemu autofokusa zarówno przy fotografowaniu, jak i przy nagrywaniu filmów. Po zamocowaniu obiektywu do jednoobiektywowego cyfrowego aparatu bezlusterkowego (DSLM - Digital Single Lens Mirrorless) z serii LUMIX G możliwe jest skorzystanie z kontrastowego systemu autofocus o wysokiej precyzji i prędkości działania.
Siedem listków przysłony oznacza okrągły kształt otworu obiektywu. W przypadku fotografowania przy szeroko otwartej przysłonie zapewnia to atrakcyjny i płynny wygląd obszarów rozmycia. Nowy LUMIX G VARIO 35–100 mm / F4.0-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. posiada również solidne metalowe mocowanie bagnetowe oraz soczewki pokryte wieloma powłokami, które niwelując efekt poświaty i odblasków, skutecznie podnoszą optyczne walory obiektywu.
LUMIX G VARIO 35–100 mm / F4.0-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. jest dostępny w kolorze srebrnym lub czarnym, stylistycznie dopasowanym do cyfrowych jednoobiektywowych aparatów bezlusterkowych (DSLM), w szczególności z serii GM, takich jak nowe modele DMC-GM5 lub DMC-GM1.