poniedziałek, 14 październik 2024

Marka Samyang poszerza swoją serię „Tiny” o nowy wszechstronny obiektyw szerokokątny, który będzie znakomicie pasował do aparatów marki Sony.

Seria „Tiny” począwszy od jej premiery w 2017 r. jest bardzo popularna wśród użytkowników aparatów Sony z mocowaniem typu E. Teraz naszedł czas na nowy lekki i szerokokątny obiektyw zoptymalizowany pod kątem astrofotografii — Samyang AF 24 mm f /1,8 FE.

Model AF 24 mm f /1,8 FE waży jedynie 230 g i ma tylko 7,1 cm długości. Jego rozmiary, a także świetne parametry przysłony sprawiają, że to idealny obiektyw dla często podróżujących fotografów krajobrazów. Obiektyw zaprojektowano z myślą o aparatach pełnoklatkowych, ale sprawdza się też znakomicie na matrycy APS-c.

obraz 2021-04-12 193319

 

Nowe funkcje zoptymalizowane pod kątem astrofotografii
W obiektywie AF 24mm f /1,8 FE zastosowano nową funkcję przeznaczoną do astrofotografii i nazwaną „Custom Mode” (Tryb niestandardowy) ze wskaźnikiem LED. Tryb niestandardowy można obsługiwać za pomocą nowo zaprojektowanego przycisku Focus Hold (Blokada ostrości). Dzięki tej funkcji poprzez naciśnięcie przycisku w momencie przełączania się na tryb niestandardowy możesz bezpośrednio przestawić ostrość na nieskończoność. Ponieważ domyślna wartość fabryczna może się nieznacznie różnić w zależności od korpusu aparatu, ta funkcja jest bardzo praktyczna. Umożliwia Ci zapisanie i zastosowanie ściśle określonej wartości ostrzenia na nieskończoność charakterystycznej dla Twojego korpusu aparatu.

Jeżeli ustawiona wartość ostrości nie będzie się zgadzać, dioda LED zaświeci się na czerwono. Gdy naciśniesz przycisk, Twoja wartość ostrości zostanie automatyczne zmieniona na zapisaną, a dioda LED zaświeci się na zielono.

Biorąc pod uwagę to, że gdy zajmujemy się astrofotografią, spędzamy mnóstwo czasu w ciemnościach, to wyjątkowo przydatna funkcja.

Konstrukcja optyczna składa się z 11 elementów w ośmiu grupach z siedmioma specjalnymi soczewkami (2 ASP, 3 HR, 2 ED), dzięki którym wyrazisz swoją nieskończoną kreatywność. Taka konstrukcja nadaje się szczególnie dobrze do astrofotografii, ponieważ umożliwia wykonanie zdjęć zachwycającej jakości o ograniczonej do minimum aberracji sferycznej i komie.

W obiektywie zastosowano najnowocześniejszy silnik krokowy STM, który umożliwia cichszą i precyzyjniejszą regulację większej i cięższej grupy soczewek do ostrzenia obrazu.

Dziewięciolistkowa przysłona pozwala uzyskać miękki, aksamitny i naturalnie wyglądający efekt bokeh, aby wyróżnić temat zdjęcia na tle.

Ponadto w obiektywie umieszczono uszczelki w pięciu miejscach, aby zabezpieczyć go przed kurzem, lekkim deszczem i ściegiem, co pozwala na wykonanie doskonałych zdjęć w niedoskonałych warunkach.

Specyfikacja:
Kompaktowy i lekki obiektyw.
Zoptymalizowany pod kątem astrofotografii.
Nowy przycisk blokady ostrości (Focus Hold).
Doskonała jakość optyczna.
Uszczelniona konstrukcja.

 

 

Odpowiadając na coraz szerszą dostępność 4K u nadawców sygnału telewizyjnego oraz zapotrzebowanie na sprzęt do pracy w rozdzielczości 4K dostosowany do różnych budżetów, Canon Europe zapowiada dziś wprowadzenie na rynek obiektywu CJ17ex6.2B. Ten wszechstronny, zwarty i lekki – krótko mówiąc, znakomity pod względem optycznym obiektyw do kamer 4K 2/3” to najnowszy model z serii przenośnych obiektywów zmiennoogniskowych 4K UHDgc. Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych łączy możliwości obiektywu szerokokątnego i teleobiektywu, oferując możliwość realizacji różnych scenariuszy i kątów filmowania za pomocą tylko jednego narzędzia.

Wprowadzając CJ17ex6.2B, Canon poszerza swą liczącą już 18 modeli gamę obiektywów telewizyjnych 4K – największą w branżyi. Zaspokaja w ten sposób zróżnicowane potrzeby profesjonalistów – od filmowania imprez i sportu po przekaz wiadomości i inne treści realizowane w studio.

canon- CJ17ex6.2B
Obiektyw 4K spełniający normy branżowe
Jakość 4K szybko staje się normą – wciąż jednak wiele elementów składa się na optyczną doskonałość obrazu. Obiektyw CJ17ex6.2B nie tylko zaspokaja zapotrzebowanie użytkowników na 4K, ale też minimalizuje efekt tzw. ducha oraz flary, zapewniając lepszy efekt HDRii. Jest też zgodny z funkcją korekcji aberracji chromatycznej kamer telewizyjnych korzystających z szerokiej palety barw (WCG)BT.2020iii.

Efektywnie wykorzystując w swoim układzie optycznym elementy obiektywu UDiv, CJ17ex6.2B eliminuje aberracje chromatyczne, zapewniając znakomite odwzorowanie kolorów oraz ostrość i kontrast we wszystkich punktach obrazu. Dzięki kompatybilności z HDR i WCG profesjonaliści mogą oczekiwać od niego wizualnego bogactwa, spełniającego oczekiwania widzów dotyczące wyjątkowej jakości obrazu.

Wszechstronność zastosowań
CJ17ex6.2B to idealne jednoobiektywowe rozwiązanie dla profesjonalistów potrzebujących dużych powiększeń. Szeroki kąt 6,2 mm wraz z 17-krotnym zoomem zapewniają zakresy ogniskowych od 6,2 mm do 106 mm oraz od 12,4 mm do 212 mm w połączeniu z wbudowanym dwukrotnym extenderem optycznym. Dzięki możliwości filmowania zarówno ujęć szerokokątnych, jak i zbliżeń, przy jednoczesnym zachowaniu znakomitej jakości optycznej, obiektyw ten stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie branży na zestaw uniwersalny.

Obiektyw CJ17ex6.2B doskonale nadaje się do filmowania z ramienia i prowadzenia wywiadów. Cechuje go zwarta, lekka obudowa, o masie zaledwie 2,07 kgv. Oferuje trwałość i funkcjonalność konwencjonalnego obiektywu HD, jednocześnie spełniając wymagania w zakresie mobilności, której potrzebują reportażyści i dokumentaliści.

Doskonałe parametry
Obiektyw CJ17ex6.2B wyposażony jest w 16-bitowy enkoder absolutny i ma ten sam wysokowydajny napęd cyfrowy jak inne obiektywy Canon z serii UHDgc i UHDxs. Oznacza to, że włączenie obiektywu odbywa się bez inicjalizacji, a funkcje po stronie kamery (takie jak korekcja aberracji i detekcja położenia obiektywu) są aktywne już w chwili uruchomienia. W efekcie operator nie przegapi żadnego ujęcia. By wydajność kamer 4K była jeszcze lepsza, obiektyw CJ17ex6.2B obsługuje trzy 20-stykowe złączavi , co pozwala na dokładny odczyt danych z obiektywu przy jednoczesnym korzystaniu z zoomu i ostrzenia. Jest to zaawansowana funkcja, zapewniająca kompatybilność z wirtualnymi platformami produkcyjnymi.

Najważniejsze cechy CJ17ex6.2B:
Szeroki kąt 6,2 mm i skromny 17-krotny zoom oferują szeroki zakres ogniskowych 6,2–106 mm (12,4–212 mm z wykorzystaniem wbudowanego 2-krotnego extendera optycznego)
Znakomita jakość obrazu w rozdzielczości 4K
Lekki i zwarty
Minimalizuje ghosting i flary
Wbudowany extender (2x)
i) Według stanu na 7 kwietnia 2021. W oparciu o badania Canon.
ii) HDR (High Dynamic Range) odnosi się do techniki podnoszenia kontrastu pomiędzy jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu (zakres dynamiczny).
iii) Szeroka paleta barw (WDC, Wide Colour Gamut) jest technologią poszerzania palety barw w nagraniach wideo. Obecnie obowiązujący standard branżowy BT.709.
iv) Element obiektywu wykorzystujący szkło o ultraniskiej dyspersji (UD).
v) Wersja IRSE-S obiektywu CJ17ex6.2B waży 2,07 kg, wersja IASE-S waży 2,15 kg.
vi) Model IASE-S obiektywu CJ17ex6.2B wspiera trzy złącza 20-pinowe.

 

 

Sony zapowiedziała powiększenie oferty pełnoklatkowych obiektywów G Master o model FE 50 mm F1,2 GM (SEL50F12GM). Jego wyróżnikami będą znakomita rozdzielczość, charakterystyczny dla całej serii G Master wspaniały efekt bokeh, najbardziej zaawansowany na rynku autofokus oraz profesjonalny system obsługi i poziom niezawodności — a wszystko to połączone z małymi wymiarami i wagą. Maksymalny otwór przysłony F1,2 daje nadzwyczajne możliwości twórcze, wynikające z niezwykle małej głębi ostrości. Oznacza także wyjątkową zdolność przechwytywania światła, pozwalającą używać krótszych czasów otwarcia migawki i mniejszych wartości ISO podczas zdjęć w słabym świetle. W rezultacie obiektyw idealnie sprawdzi się w takich zastosowaniach, jak fotografia portretowa i ślubna czy produkcja materiałów wideo.

— Z radością powiększamy ofertę o model FE 50 mm F1,2 GM, będący 60 obiektywem z mocowaniem typu E — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Ma on przysłonę F1,2, zapewni więc nowy wymiar ekspresji i funkcjonalności podczas fotografowania i nagrywania filmów. FE 50 mm F1,2 GM to pierwszy w rodzinie α obiektyw o tak dużej jasności. Został on zaprojektowany w najwyższym standardzie, by spełnić zmieniające się potrzeby współczesnych twórców. Zawsze słuchamy klientów, by dostarczać im najlepszą technologię przetwarzania obrazu.

FE 50 mm F12 G MasterDoskonała rozdzielczość i piękny efekt bokeh

Obiektyw FE 50 mm F1,2 GM jest wyposażony w najnowsze rozwiązania optyczne, takie jak trzy soczewki XA (eXtreme Aspherical), dzięki którym obraz utrzymuje wysoką rozdzielczość nawet przy maksymalnym otwarciu przysłony. Powłoka Sony Nano AR Coating II skutecznie tłumi wewnętrzne odbicia światła, dzięki czemu na zdjęciach robionych pod światło nie powstaje poświata ani „duszki”.

Przy całkowicie otwartej przysłonie obiektyw FE 50 mm F1,2 GM wytwarza imponujący efekt bokeh — znak rozpoznawczy całej serii G Master — i nadaje plastyczność każdemu obrazowi. Nowo opracowany moduł 11-listkowej przysłony kołowej i pieczołowicie dopracowana konstrukcja optyczna z ograniczoną do minimum aberracją sferyczną zapewniają mocny efekt bokeh zarówno na pierwszym planie, jak i w tle.

Wydajne ustawianie i śledzenie ostrości przy F1,2

Obiektyw FE 50 mm F1,2 GM jest wyposażony w szybki, dokładny i cichy system AF napędzany czterema mocnymi silnikami liniowymi XD (eXtreme Dynamic). Bardzo duża precyzja, małe opóźnienia i niski poziom wibracji pozwalają użytkownikowi skupić się wyłącznie na kompozycji ujęcia nawet podczas nagrywania materiałów wideo 4K ze śledzeniem oczu ludzi lub zwierząt, gdy ostrość musi być nastawiona bardzo dokładnie. „Szybujący” mechanizm ustawiania ostrości i dedykowany algorytm sterowania napędem zapewniają wysoką rozdzielczość w całym zakresie ustawień ostrości, od 0,4 m do nieskończoności.


Profesjonalny system obsługi i niezawodność połączone z małymi wymiarami

Obiektyw FE 50 mm F1,2 GM został zaprojektowany do zastosowań profesjonalnych. Choć jest prosty w użyciu, ma szereg profesjonalnych funkcji, takich jak system Linear Response MF ułatwiający ręczną regulację ostrości, pierścień przysłony z wyłącznikiem kliknięć, przełącznik trybu ostrości i dwa dostosowywane przyciski blokady ostrości. Konstrukcja obiektywu chroni go przed pyłem i wilgocią[i], a fluorowa powłoka przedniej soczewki przeciwdziała powstawaniu śladów po palcach i osadzaniu się pyłu, wody, tłuszczu i innych zabrudzeń. Dzięki najnowszym technologiom Sony i najnowocześniejszej konstrukcji optycznej obiektyw ma zaskakująco małe wymiary i wagę (śr. 87 mm, dł. 108 mm, 778 g), jest więc poręczny i wygodny w użyciu.


Dostępność

Nowy obiektyw FE 50 mm F1,2 GM będzie można nabyć u autoryzowanych dealerów Sony od kwietnia 2021.

Artykuły, filmy i nowe materiały z najnowszych aparatów, kamer i innych produktów Sony można też znaleźć tutaj. Europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.

Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się pod adresem: https://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sel50f12gm

 

 

 

Nowe obiektywy 50 mm, 40 mm i 24 mm są intuicyjne w użyciu i zapewniają wyjątkową jakość obrazu

Firma Sony powiększa ofertę obiektywów z mocowaniem typu E z rodziny G Lens™ o trzy nowe produkty: FE 24mm F2.8 G (SEL24F28G), FE 40mm F2.5 G (SEL40F25G) i FE 50mm F2.5 G (SEL50F25G). Te lekkie, nieduże modele zapewniają wysoką jakość obrazu i piękny efekt bokeh. Doskonale spełnią oczekiwania fotografów i wideofilmowców, dla których ważna jest zarówno jakość obrazu, jak i mobilność.
Nowe obiektywy są pomyślane jako idealny zestaw do fotografowania i filmowania różnorodnych scen, takich jak krajobrazy, portrety czy życie codzienne. Po zamontowaniu na korpusie pełnoklatkowym lub APS-C każdy z nich zapewnia wysoką rozdzielczość, intuicyjną obsługę oraz szybką, dokładną i cichą pracę systemu AF.

stałki-sony

— Dzięki nieustannie wprowadzanym przez Sony innowacjom powstają nowe narzędzia dla twórców pragnących utrwalać piękno świata — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Niewielkie, wyrafinowane obiektywy FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G mają znakomitą rozdzielczość i urzekający efektem bokeh, a ich nabywcy będą mogli uchwycić tę samą scenę z różnych perspektyw.

Nowe obiektywy różnią się długościami ogniskowej i przeznaczeniem. Model 50 mm będzie najlepszy do portretów, 40 mm do filmowania i fotografowania codzienności, a 24 mm do utrwalania krajobrazów. Razem tworzą one fantastyczny zestaw, znakomicie wykonany oraz intuicyjny w użyciu.

Wszystkie trzy obiektywy mają jednakowe wymiary (68 mm średnicy i 45 mm długości), tę samą średnicę filtra (49 mm), niemal identyczną wagę (FE 50mm F2.5 G 174 g, FE 40mm F2.5 G 173 g, FE 24mm F2.8 G 162 g), co ułatwia ich wymianę nawet na aparacie zamontowanym w gimbalu. Nie różnią się też wyglądem zewnętrznym, mają jednak wyraźne oznaczenia ogniskowych.

Wysoka rozdzielczość i kompaktowa konstrukcja
Mimo małych wymiarów i wagi obiektywy FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G gwarantują wysoką jakość obrazu, charakterystyczną dla całej serii obiektywów G. Do uzyskania tych właściwości przyczynia się najnowocześniejsza optyka z soczewkami asferycznymi i ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji)i, które zapewniają wysoką rozdzielczość i zapobiegają przekłamaniom barw. W szczególności, dzięki soczewkom asferycznym obraz pozostaje ostry również w rogach kadru, nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie i minimalnej głębi ostrości.
Wspaniały bokeh obiektywu typu G jest wynikiem optymalizacji przysłony kołowej i występuje przy jej pełnym otwarciu (FE 50mm F2.5 G: F2.5 przy 50 mm, FE 40mm F2.5 G: F2.5 przy 40 mm, FE 24mm F2.8 G: F2.8 przy 24 mm).

Obiektywy zaprojektowano z myślą o poręczności i mobilności. Są na tyle nieduże i lekkie, że można ich używać w każdym miejscu. Optymalnie zbilansowane wymiary i waga ułatwią fotografowanie i filmowanie portretów, codzienności i krajobrazów aparatem pełnoklatkowym lub APS-C zamontowanym w gimbalu itp. W rezultacie użytkownik z łatwością dobierze obiektyw do każdej sceny lub motywu.

Odległość nastawiania ostrości

Obiektyw 50 mm FE 50mm F2.5 G umożliwia fotografowanie i filmowanie portretów i scen z życia codziennego z odległości od 0,35 m w trybie AF i 0,31 m w trybie MF. Maksymalne powiększenie to 0,18× (AF) i 0,21× (MF).

Obiektyw FE 40mm F2.5 G ma ogniskową 40 mm, a jego kąt widzenia jest doskonały do utrwalania na zdjęciach i filmach prostych, codziennych sytuacji. Minimalna odległość nastawiania ostrości w tym modelu wynosi 0,28 m w trybie AF i 0,25 m w trybie MF, a maksymalne powiększenie to 0,20× (AF) i 0,23× (MF). Kąt widzenia obiektywu 40 mm jest polecany zwłaszcza do filmowania, ponieważ zapewnia naturalne pole widzenia. W przypadku fotografowania, ogniskowa 40 mm pozwala wyodrębnić główny motyw z tła.

FE 24mm F2.8 G to obiektyw szerokokątny o ogniskowej 24 mm, pozwalający uzyskać ostre tło podczas zdjęć z gimbala lub na selfie robionych z uchwytu. Minimalna odległość nastawiania ostrości w tym modelu wynosi 0,24 m w trybie AF i 0,18 m w trybie MF, a maksymalne powiększenie — 0,13× (AF) i 0,19× (MF). Oznacza to zatem możliwość wykonywania także zdjęć zbliżeniowych z rozmytym tłem.

sony-obiektywy

Duża funkcjonalność i niezawodność
Mimo niewielkich wymiarów każdy z obiektywów jest wyposażony w przycisk blokady ostrości, przełącznik trybu ostrości, pierścień przysłony i przełącznik dźwięku przysłony. Działanie przycisku blokady ostrości można dostosować do własnych potrzeb, wybierając odpowiednią funkcję w menu. Nastawianie przysłony pierścieniem na obiektywie jest o wiele bardziej naturalne i intuicyjne niż pokrętłem na korpusie aparatu. Użytkownik może ponadto wyłączyć kliknięcia przysłony, dzięki czemu nie zostaną one nagrane na filmie. Z kolei system Linear Response MF bezpośrednio odzwierciedla zamiar fotografa, zapewniając dokładne, liniowe i natychmiastowe reakcje pierścienia ostrości podczas ręcznej regulacji, a tym samym możliwość wprowadzania delikatnych korekt ostrości.
Aluminiowa obudowa z wygrawerowanym logo Sony nadaje obiektywowi elegancki, luksusowy wygląd i zwiększa wytrzymałość oraz trwałość. Gwinty na tubusie i osłonie obiektywu mają jednakową średnicę (49 mm), co umożliwia użycie identycznych filtrów i przykrywek. Odporna na pył i wilgoć konstrukcja pozwala bez obaw korzystać z obiektywu także na dworze.

Szybki, dokładny i cichy system AF
W systemie AF obiektywów FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G zastosowano dwa silniki liniowe. Zapewniają one szybkie, dokładne ustawianie i śledzenie ostrości, nawet w przypadku nagłej zmiany w sposobie poruszania się obiektu. Cicha praca autofokusa pozwala na użycie go podczas filmowania.

Dostępność
Obiektywy FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G będzie można nabyć od kwietnia 2021 r. u autoryzowanych dealerów Sony.

 

 

Firma Samyang Optics ogłasza premierę serii VDSLR MK2, czyli zmodernizowanej linii obiektywów filmowych dla początkujących ulepszonej o nowe funkcje. Zestaw MK2 składa się z czterech najczęściej używanych długości ogniskowej: 24 mm T1.5, 35 mm T1.5, 50 mm T1.5 i 85 mm T1.5.

Najpopularniejsze długości ogniskowej dostępne z siedmioma różnymi mocowaniami
Na razie w nowej serii VDSLR MK2 dostępne będą cztery długości ogniskowej: 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Obiektyw 14 mm T3.1 będzie gotowy w pierwszym kwartale 2021 r. W tej serii znajdziesz obiektywy, które są niezbędne przy każdym projekcie kreatywnym lub komercyjnym. Wszystkie 4 obiektywy są dostępne i w pełni kompatybilne z siedmioma mocowaniami aparatów: Canon EF, Sony E, Canon RF, Nikon F, Canon M, Fuji X i MFT. Pasują zarówno do lustrzanek cyfrowych, jak i systemów bezlusterkowych. Sprawdzą się we wszystkich projektach filmowych na całym świecie.

samyang-35mm-1


Wyjątkowy efekt bokeh i gwiazdki
Obiektywy w nowej serii VDSLR MK2 zostały ulepszone o 9-listkową przysłonę, dzięki czemu można nimi uzyskać najmodniejsze efekty. Płynny i okrągły efekt bokeh sprawia, że obraz wydaje się trójwymiarowy, i daje atrakcyjny efekt rozmycia. Przy zastosowaniu małych otworów przysłony można również uzyskać efekt źródła światła w formie gwiazdy z 18 promieniami.

samyang

 

samyang-2

 

 

https://www.samyanglensglobal.com

 

 

google.com, pub-7014536587604420, DIRECT, f08c47fec0942fa0

 

 

 

Pierwszy ultra-teleobiektyw zmiennoogniskowy SIGMA do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. „Poręczny Tele Master”, który wzmacnia Twoją wizję fotograficzną, zawsze i wszędzie.

SIGMA 100 400 5 6.3 d

Akcesoria w zestawie:
Osłona przeciwsłoneczna LH770-05
Osłona na mocowanie statywowe PT-31
Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E

*Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie

*Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY corporation.

*L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG

Prezentujemy piąty obiektyw SIGMA, zaprojektowany od podstaw do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych

Dzięki konstrukcji optycznej zaprojekowanej specjalnie dla aparatu bezlusterkowego, cechującego się m.in. znacznie krótszą odległością między matrycą aparatu a pierwszą soczewką obiektywu, seria obiektywów DG DN osiąga znacznie bardziej optymalną kombinację jakości optycznej i rozmiarów, niż przy obiektywach do lustrzanek.

Dzięki silnikowi krokowemu, zoptymalizowanemu zarówno dla AF z detekcją fazy, jak i AF z detekcją kontrastu, SIGA 100-400mm F5-6.3 DG DN OS | Contemporary sprawia że filmowanie z użyciem AF lub tzw. eye-tracking jest bardzo płynne.

SIGMA 6

Bezkompromisowa jakość obrazu

Na konstrukcję optyczną obiektywu SIGMA 100-400mm F5-6.3 DG DN OS | Contemporary składa się aż 22 soczewki w 16 grupach, z jednym elementem FLD i czterema SLD (o niskiej dyspersji). Zbudowany w oparciu o najnowsza technologię optyczną i zoptymalizowany pod kątem systemów bezlusterkowych, obiektyw ten zapewnia taką samą, wysoką rozdzielczość obrazu zarówno w centrum kadru jak i na jego krawędzi, zarówno w ujęciach z minimalnej odległości jak i na dalekie dystanse. Ponadto, w połączeniu z SIGMA TELE CONVERTERTC-1411 / TC-2011 (sprzedawany osobno / tylko z mocowaniem L-mount, SIGMA 100-400 mm F5-6.3 DG DN OS | Contemporary zapewnia fotografom ogniskowej do 800 mm z autofocusem, jednocześnie ciesząc się z zalet kompaktowego systemu.

SIGMA 100-400-300x272


Mnóstwo funkcjonalności, która ułatwiają fotografowanie

Oprócz szybkiego i płynnego AF napędzanego przez zaawansowany silnik krokowy, SIGMA 100–400 mm F5–6,3 DG DN OS | Contemporary zawiera wbudowaną w obiektyw mocną stabilizację obrazu (OS) o skuteczności 4 EV*. W połączeniu ze stabilizacją wbudowana w aparat, obiektyw jeszcze skutecznie koryguje drgania, zapewniając ostre i nieporuszone zdjęcia. Obiektyw posiada również przycisk AFL, do którego użytkownik może przypisać wybrane funkcje po stronie aparatu, a wbudowany przełącznik limitera ostrości umożliwia na optymalizację zakresu AF w zależności od celu fotografowania. Jednocześnie, podłączając obiektyw do USB DOCK (sprzedawany osobno, wyłącznie z mocowaniem L-mount), użytkownicy mogą regulować czułość pierścienia MF. Dodatkowo, SIGMA 100-400mm F5-6.3 umożliwia szybka zmianę ogniskowej na 2 różne sposoby: klasycznie kręcąc pierścieniem zmiany ogniskowej, lub za pomocą techniki tzw. „push zoom” czyli wysuwając i chowając obiektyw dzięki specjalnie wyprofilowanej osłonie przeciwsłonecznej.

SIGMA 100 400 5 6.3


Dokładnie przemyślana konstrukcja

Mimo doskonałych osiągów optycznych, SIGMA 100-400mm F5-6.3 jest niezwykle zwartą i lekką konstrukcją. Obudowa jest nie tylko lekka ale i trwała, na co przyczynił się optymalny dobór materiałów we właściwych miejscach. Przykładowo, użyliśmy stopów magnezowych w miejscu do którego mocujemy opcjonalny łącznik statywowy, a więc tam gdzie wytrzymałość ma kluczowe znaczenie. Aby ułatwić łączenie obiektywu z aparatami o różnych gabarytach, możliwe jest zamocowanie na obiektywie łącznika statywowego (sprzedawanego oddzielnie). Łącznik statywowy wyposażony jest w pasek który pomaga dodatkowo zmniejszyć obciążenie bagnetu podczas przenoszenia obiektywu lub podczas transportu. Dodatkowo, bagnet obiektywu jest zabezpieczony specjalną uszczelką, która zabezpiecza obiektyw przed trudnymi warunkami atmosferycznymi.


SPECYFIKACJA

Konstrukcja obiektywu: 22 soczewki w 16 grupach (1xFLD i 4xSLD)
Kąt widzenia: 24,4 – 6,2 stopnia
Liczba listków przysłony: 9 (przysłona kołowa)
Maksymalna wartość przysłony: F22-29
Minimalna odległość ostrzenia: 112cm (100mm) – 160cm (400mm)
Skala odwzorowania: 1:4,1 (400mm)
Średnica filtra: 67mm
Maksymalne wymiary : 86mm x 197,2mm
Waga: 1,135g

Pierwszej dostawy tych obiektywów spodziewamy się już na początku lipca br.
Sugerowana cena detaliczna: 4 490zł.

 

 

K-Consult sp. z o.o., wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością prezentuje nowy rozdział obiektywów Art F1.4 dedykowanych do bezlusterkowców. Rekordowo wysokie osiągi, godne miana obiektywu 85mm F1.4 Art, w połączeniu z lekką i kompaktową obudową o doskonałej jakości wykonania, to zupełnie nowe spojrzenie na obiektywy F1.4.

sigma 85 1.4 -2

Akcesoria w zestawie: Pokrowiec, Osłona przeciwsłoneczna z blokadą LH828-02

Dostępne mocowania: L-Mount, Sony E

_____________________________________

*Wygląd i specyfikacja produktu może ulec zmianie

*Produkt jest opracowany, wyprodukowany i sprzedawany w oparciu o licencję mocowania E które zostało udostępnione przez SONY Corporation na bazie porozumienia licencyjnego z SONY Corporation

*L-mount jest zastrzeżonym znakiem towarowym Leica Camera AG

Obiektyw SIGMA 85mm F1.4 DG DN | Art to doskonały obiektyw portretowy, który łączy w sobie niespotykaną ostrość i kontrastowość, z pięknym efektem bokeh, co z pewnością zadowoli zarówno fotografów profesjonalnych, jak i zaawansowanych amatorów. Ogniskowa 85mm i bokeh przy jasności F1.4 pozwalają na wyróżnianie fotografowanego obiektu z tła, co jest jedną z esencji robienia zdjęć portretowych.

To niesamowite, iż mimo swoich rekordowych osiągów, SIGMA 85mm F1.4 DG DN | Art to niezwykle lekka i kompaktowa konstrukcja, a niewielki korpus jest wyposażony w szereg funkcji, w tym konstrukcję odporną na kurz i zachlapania, wspieraną przez doskonałą jakość użytych materiałów. Obiektyw 85mm F1.4 DG DN | Art jest bez wątpienia najlepszym obiektywem portretowym firmy SIGMA w erze bezlusterkowców.

sigma-01

Rekordowo wysoka wydajność godna miana 85 mm F1.4 

SIGMA 85 mm F1.4 DG DN to specyfikacja będąca niemalże synonimem obiektywu portretowego. Dzięki obiektywom z linii Art, SIGMA dąży do uzyskania najwyższej możliwej wydajności optycznej i prezentuje najnowszą wiedzę z obszaru projektowania optycznego, wykorzystując przy tym technologie produkcji fabryki Aizu, jedynego zakładu produkcyjnego SIGMA. Rezultatem jest bardzo szczegółowy obraz, który ma kluczowe znaczenie dla fotografii portretowej, osiągnięty na poziomie, który z pewnością zadowoli zarówno profesjonalistów, jak i zaawansowanych amatorów.

Oprócz pięciu soczewek o niskiej dyspersji SLD (Special Low Dispersion) i jednej soczewki asferycznej, w obiektywie 85mm F1.4 DG DN | Art zastosowano najnowsze szkło o wysokim współczynniku załamania światła, które jeszcze dokładnej koryguje aberracje, których nie można zniwelować programowo po stronie aparatu. Dzięki szczególnemu naciskowi na korekcję wzdłużnej aberracji chromatycznej, użytkownicy będą cieszyć się ostrymi obrazami bez rozmywania kolorów, aż do maksymalnego otworu przysłony F1.4. Wysoka rozdzielczość, która obejmuje cały obraz od środka do krawędzi, w połączeniu z pięknym efektem bokeh tworzonym dzięki przysłonie F1.4, uwydatnia fotografowany obiekt w sugestywny sposób.

sigma-03-768x576

Liczne serie symulacji śladu promieni świetlnych, a także wielokrotne testy w warunkach rzeczywistych dały obiektywowi 85mm F1.4 DG DN | Art zdolność do minimalizowania efektu blików, zapewniając wyraźne, kontrastowe obrazy nawet podczas fotografowania pod światło.


Lekki i kompaktowy – nowe spojrzenie na F1.4

SIGMA 85 mm F1.4 DG DN | Art waży 630 g i cechuje się rozmiarem filtrów 77 mm oraz długością korpusu 94,1 mm*. Zaprojektowany specjalnie dla aparatów bezlusterkowych, ma jasną przysłonę obiektywu i doskonałe parametry optyczne oraz lekką i kompaktową obudowę, co od dawna było trudne do osiągnięcia.

System silnika AF wykorzystuje nowej klasy silnik krokowy, który jest zoptymalizowany zarówno pod kątem AF z detekcją fazy, jak i AF z kontrastem. Zapewnia to nie tylko płynne fotografowanie możliwe tylko w przypadku aparatu bezlusterkowego, takiego jak AF z detekcją twarzy/oczu, ale także znacznie zmniejsza sam korpus obiektywu, ponieważ soczewka skupiająca została zmniejszona, aby lepiej pasowała do silnika krokowego. Co więcej, wykorzystując w pełni funkcje korekcji aberracji w aparacie, SIGMA była w stanie skoncentrować się na aberracjach, które mogły być skorygowane wyłącznie przez konstrukcję optyczną, co dodatkowo przyczyniło się do zmniejszenia rozmiaru obiektywu.

*Dla L-mount

sigma-04
Pełen zakres funkcjonalności i doskonała jakość wykonania

Ten kompaktowy obiektyw został wyposażony w szereg funkcji, które zadowolą zarówno fotografów profesjonalnych, jak i zaawansowanych amatorów. SIGMA 85 mm F1.4 DG DN | Art wprowadziła przełącznik blokady pierścienia przysłony, który zapobiega jego niezamierzonemu ruchowi podczas fotografowania bądź filmowania, pozwalając użytkownikom skupić się na tworzeniu własnego materiału. Przełącznik AF/MF na korpusie obiektywu i „przycisk AFL*”, który umożliwia przypisywanie różnych funkcji z korpusu aparatu, również ułatwiają fotografowanie.

Oprócz konstrukcji odpornej na kurz i zachlapania, soczewki wykorzystują materiały takie jak aluminium i TSC (kompozyt stabilny termicznie) tam, gdzie są najlepiej dopasowane, osiągając poziom jakości wykonania godny linii Art. Oprócz trwałości korpusu obiektyw zapewnia również odczuwalny komfort obsługi – dobre ułożenie w dłoni oraz płynna praca pierścieni i przełączników. Te cechy zapewniają użytkownikom radość z fotografowania w każdych warunkach.

* Ograniczone do zgodnych aparatów. Funkcje zależą od modelu aparatu.


SPECYFIKACJA

Konstrukcja obiektywu: 15 soczewek w 11 grupach (5 x SLD i 1 asferyczna)
Kąt widzenia: 28,6 stopnia
Liczba listków przysłony: 11 (przysłona kołowa)
Maksymalna wartość przysłony: F16
Minimalna odległość ostrzenia: 85cm
Skala odwzorowania: 1:8,4
Średnica filtra: 77mm
Maksymalne wymiary : 82,8mm x 94,1mm
Waga: 630g

Pierwszej dostawy tych obiektywów spodziewamy się już na początku lipca br.
Sugerowana cena detaliczna: 4 990zł.